Mintaj w botwinowym sosie

 Ja zrobić nietuzinkowe danie ze zwykłej ryby? Wystarczy przyodziać ją w niebanalny sos. Sos z botwiny powstał całkiem przypadkiem , przy tak zwanej okazji i tak cudnie skomponował się z rybnym filetem, że nie mogę się tym pomysłem nie podzielić.

 No to po kolei, potrzebujemy:
filety z mintaja lub z innej białej ryby. Możemy je usmażyć w panierce, udusić na maśle, upiec w folii lub ugotować na parze, całkowita dowolność.

 i na sos:

 pęczek botwiny
cebula
liść laurowy
3 ziarna ziela angielskiego
kilka ziaren pieprzu
łyżka soku z cytryny
cukier do smaku
skrobia kukurydziana

pokrojoną botwinę gotujemy z cebulą i przyprawami w szklance osolonej wody ok 15 minut. Wywar przecedzamy przez sito, dodajemy cukier na własne wyczucie,  zagęszczamy skrobią kukurydzianą lub ziemniaczaną, ( łyżeczka wymieszana z 3 łyżkami zimnej wody) i gotujemy do czasu aż wyraźnie zgęstnieje.

Sosem polewamy filety z mintaja.....Smacznego!!!

Komentarze

  1. Tak przyrządzonej ryby jeszcze nie jadłam, ale już na samych zdjęciach wygląda ona bardzo apetycznie. Ja także mogę każdemu polecić produkty z https://mowisalmon.pl/produkty/ i jestem zdania, ze to właśnie łosoś jest jedną z najsmaczniejszych ryb.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty