gruszkowo-brzoskwiniowy wegański deser


Zupełnie nowy rok przed nami. Być może niektórzy poczynili noworoczne postanowienia, być może dotyczą one zdrowego odżywiania...Popieram , życzę wytrwałości i od razu proponuję deser.  100% wegański, bardzo owocowy i bez cukru. Inspiracją był dla mnie TEN (KLIK) przepis. Owoce możemy dobierać dowolnie, zgodnie z tym czym dysponujemy i co lubimy. Mango, gruszka, brzoskwinia, ananas....wiadomo, w lecie wybór jest ogromny , teraz zdecydowanie mniejszy.




WEGAŃSKA ZIMOWA GALARETKA OWOCOWA

składniki:
 (4 porcje)

2 słodkie gruszki
4 brzoskwinie z puszki
250ml  mleka kokosowego
8 g agaru
0,5 szkl wody
syrop klonowy lub z agawy do smaku

wykonanie:

odsączone brzoskwinie miksujemy z pokrojonymi gruszkami  i mlekiem aż powstanie gładki mus. Agar rozpuszczamy we wrzątku, dokładnie mieszamy z musem. Jeśli uznamy, że mus jest za mało słodki dosładzamy syropem klonowym lub z agawy. Wylewamy masę do foremek i wkładamy na godzinę (lub do czasu aż stężeje) do lodówki. Przed podaniem polewamy syropem klonowym i posypujemy migdałami.


Smacznego!

Komentarze

  1. Super, koniecznie chcę zrobić, choć mam mieszane uczucia, jeżeli chodzi o miód, niby weganie jego nie jedzą, więc zastąpię go syropem klonowym. Już nie mogę się doczekać. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj dzięki za sugestie, nie wiedziałam że weganie nie jedzą miodu. Sama nie jestem weganką choć skłaniam się ku takiemu własnie sposobowi odżywiania. Już zmieniam ten miód na syrop klonowy. Jak wegański to wegański ! Dzięki!

      Usuń
  2. zrobiłam i cholercia nie stężal....moze za mało agaru dałam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty