zupa z dyni


Musze powiedzieć że dynia to dla mnie prawdziwe odkrycie kulinarne. Wcześniej zupełnie ignorowana, ot ładnie wygląda ale żeby zaraz jeść? Po przetestowaniu jej na różne sposoby dynia zawładnęła moim sercem i plasuje się wysoko w rankingu ulubionych warzyw. Tę akurat zupę znalazłam u Liski. Zachwyciła mnie jej prostota. Zadziwiające ze coś tak prostego może tak smakować!!!Pieczenie dyni uwydatnia jej słodycz i aromat, ryż dodaje delikatności a tymianek jest jak kropka nad i . Robiłam tę zupę również w wersji z kaszą jaglaną oraz z pieczonym jabłkiem zamiast soku z pomarańczy. Obie wersje mnie zachwyciły.
Zmiany jakich dokonałam są naprawdę niewielkie. Przede wszystkim skróciłam czas gotowania bo dynia jest już upieczona więc gotowałam tylko do czasu aż zmięknie ryż, którego ilość zwiększyłam  do 3 łyżek , dałam też więcej tymianku, który uwielbiam. zapraszam:)))




zupa z dyni z ryżem i tymiankiem


ok 1 kg dyni
3 łyżki masła
1 duża cebula, drobno pokrojona
2-3 cm kawałek świeżego imbiru(startego)
2-3 łyżki ryżu
3 łyżki posiekanego świeżego tymianku
szczypta cynamonu
3/4 szklanki świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy
sól i pieprz do smaku
ok. 1,3 litra wody lub bulionu warzywnego

Dynię przekroić i upiec w piekarniku rozgrzanym do 180 st C przez godzinę.
Masło roztopić w garnku, dodać cebulę, zeszklić, następnie ryż i imbir. Smażyć mieszając 2-3 minuty. Dodać tymianek, cynamon i dynię obraną ze skóry.  Wlać wodę/bulion i gotować do czasu, aż ryż będzie miękki tj ok 10 minut.
Doprawić sokiem, solą i pieprzem. Zmiksować.
Podawać z pestkami dyni, słonecznika oraz grzankami.








Smacznego!

Komentarze

  1. zupa z dyni z grzankami, ulubiona w mojej rodzinie, twoja napewno bogatsza w smaku, muszę kiedyś spróbować i moją urozmaicić,

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty