Ciasto cappuccino Siostry Anastazji

Pierwszy raz miałam okazję upiec coś autorstwa Siostry Anastazji i już wiem że muszę stać się posiadaczką przynajmniej jednej jej książki. Przepis znaleziony tutaj klik tak mi się spodobał, że postanowiłam upiec go na szkolny kiermasz. Ledwo zdołałam oszczędzić jeden kawałek na zdjęcie;-)
Ponieważ piekłam dużą blachę zmuszona byłam zrobić dwa osobne blaty biszkoptowe, bałam się, że jeden wyjdzie zbyt cienki aby go przekroić). Podane składniki będą idealne na małą blaszkę 24/28cm czy jak podaje autorka bloga Smak mojej kuchni 23/33cm. Polecam gorąco bo ciasto jest przepyszne, szczególnie urzekł mnie blacik kokosowy i krem cappuccino!!!! Mniam!



CIASTO CAPPUCCINO


biszkopt kakaowy:

8 jajek
szklanka cukru
160g mąki
40g kakao
łyżeczka proszku do pieczenia
 
ciasto kokosowe :

200g kokosu
5 białek
szklanka cukru
łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki mąki pszennej
 
krem cappuccino :

5 żółtek
3 łyżki mąki pszennej
3/4 szklanki cukru
łyżka cukru z wanilią
opakowanie budyniu waniliowego
2 szklanki mleka
kostka masła
30g kawy cappuccino w proszku o smaku waniliowym
 
polewa murzynkowa:
 
pół kostki margaryny
3/4 szklanki cukru
3 łyżki wody
3 łyżki kakao
 
plus dodatkowo 3 łyżki wiórek kokosowych do posypania
 
 
wykonanie :
 
biszkopt kakaowy:
 
Mąkę przesiewamy z kakao i proszkiem do pieczenia. Białka ubijamy na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodajemy cukier, zmniejszamy obroty i dodajemy żółtka. Miksujemy krótko do połączenia składników.  Na końcu dodajemy suche składniki ale już nie miksujemy tylko bardzo delikatnie mieszamy drewnianą łyżką . Ciasto wylewamy na formę wyłożoną natłuszczonym papierem do pieczenia. Pieczemy około 30-40 minut w 160-180 stopniach (do suchego patyczka). Po wystudzeniu ciasto kroimy na 2 blaty. 
 
ciasto kokosowe:
Białka ubijamy na sztywną pianę, pod koniec dodajemy cukier i ubijamy do połączenia składników. Wsypujemy kokos oraz mąkę zmieszaną z proszkiem i lekko miksujemy na małych obrotach. Formę do pieczenia wykładamy papierem do pieczenia, natłuszczamy i obsypujemy bułą tartą. Wylewamy ciasto i pieczemy 30 minut w 160-180 stopniach.
 
krem cappuccino :
Pół szklanki mleka, cukier, cukier z wanilią, budyń, mąkę oraz żółtka miksujemy razem. Resztę mleka zagotowujemy, wlewamy zmiksowane składniki i gotujemy budyń. Uwaga żeby nie przypalić, pamiętajmy o małym ogniu i energicznym mieszaniu!  Odstawiamy do wystudzenia. Masło ucieramy na puszystą masę, dodajemy schłodzony budyń oraz proszek cappuccino.
 
polewa murzynkowa:
Wszystkie składniki umieszczamy w rondelku, podgrzewamy do połączenia składników.
składanie ciasta:

Pierwszy biszkopt smarujemy połową kremu, na kremie układamy ciasto kokosowe. Następnie druga część kremu i drugi blat biszkoptu. Ciasto polewamy lekko schłodzoną polewą i dekorujemy wiórkami.
 
*dodatkowo nasączyłam blaty kakaowe przed złożeniem 1/3 szklanki mocnej herbaty wymieszanej z kilkoma łyżkami likieru porzeczkowego( może być wiśniówka, koniak)

Smacznego!

Komentarze

  1. Zachęcające do upieczenia ciasto ,wszystkie smaki wspaniałe!!!.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne ciacho!
    Porwałabym Ci ten ostatni kawałek...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty