Lody bardzo czekoladowe

Upały co prawda chwliowo ustąpiły ale to nawet lepiej. Mnie lody samkują dużo bardziej gdy jest chłodno. Gdy żar leje się z nieba unikam słodkiego jak ognia, bo po słodkim odczuwam mega pragnienie.
To moje pierwsze lody domowe w życiu. Przepis znalazłam tutaj.
Bałam sie, że bez maszynki do lodów będzie kompletna porażka, lody wyszły naprawdę pyszne i bez kryształków . Fajnie jest zjeść i poczęstować najbliższych lodami własnej produkcji, bez chemii, z prawdziwą czekolada , bo te lody są cuuudownie czekoladowe!



Lody domowe
(składniki na ok. 700 ml.)
  • 300 ml śmietany kremówki
  • 300 ml mleka
  • 4 żółtka
  • 90 g cukru
  • 100 g dobrej jakości gorzkiej czekolady
  • 60 g dobrej jakości mlecznej czekolady
  • 1 łyżka ekstraktu z wanilii(dałam zwykły cukier waniliowy)
W garnuszku z grubym dnem wymieszać śmietanę kremówkę, mleko, cukier. Podgrzać, do rozpuszczenia się cukru, mieszając, zdjąć z palnika (nie gotować).

Żółtka ubić mikserem do białości(mikserem z końcówką do ubijania białek).Wlać do garnuszka z mlekiem wymieszać i podgrzewać, do zgęstnienia. Nie można doprowadzić do wrzenia! (masa od razu się zważy). 

Zdjąć z palnika, dolać ekstraktu z wanilii, wrzucić połamaną na kostki czekoladę, wymieszać do jej roztopienia. Jeśli czekolada nie będzie się chciała dobrze połączyć z resztą mleka, można zmiksować blenderem.

Masę ochłodzić do temperatury lodówkowej, najlepiej przez noc (może bardzo zgęstnieć). Przelać do maszyny do lodów, dalej postępować wg instrukcji Waszej maszyny do lodów.
Masa czekoladowa przed włożeniem do maszyny jest gęsta, musowa, więc można również ją przełożyć do plastikowego kontenera do zamrażarki i zamrozić, bez użycia maszyny do lodów. Co pewien czas trzeba jednak mieszaninę lodową miksować, by ograniczyć powstawanie kryształków lodu.( Miksowałam dwukrotnie po trzech a następnie dwóch godzinach)
Smacznego :)

Komentarze

Popularne posty